kiedy przełączyć na gaz

site
Widzisz posty wyszukane dla zapytania: kiedy przełączyć na gaz




Temat: CC900-jezdzi na gazie, na benzynie nie chce
Witam
Problem jest następujący. CC900 (na wtrysku) stoi sobie całą noc, rano na
benzynie zapala, ale jechać się nie da, przy dodatniu gazu przygasa, dławi
się, kaplica. Po przełączeniu na gaz pali od pierwszego przyłożenia
kluczyka. Po rozgrzaniu samochodu (po 20-30km) nie pali na benzynie w ogóle,
nawet raz nie zakręci o własnych siłach, tak jakby benzyny nie było (a jest
dużo). Pompę paliwa słychać, przynajmniej tak mi się wydaje. Ma ktoś pomysł
co to może być?
Pozdrawiam
Hubi
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: CC900-jezdzi na gazie, na benzynie nie chce

 Witam


Problem jest następujący. CC900 (na wtrysku) stoi sobie całą noc, rano na
benzynie zapala, ale jechać się nie da, przy dodatniu gazu przygasa, dławi
się, kaplica. Po przełączeniu na gaz pali od pierwszego przyłożenia
kluczyka. Po rozgrzaniu samochodu (po 20-30km) nie pali na benzynie w
ogóle, nawet raz nie zakręci o własnych siłach, tak jakby benzyny nie było
(a jest dużo). Pompę paliwa słychać, przynajmniej tak mi się wydaje. Ma
ktoś pomysł co to może być?
Pozdrawiam
Hubi


## jakie sa objawy ?

moze poszla pompa paliwa ? nie wyjezdziles paliwa do zera? w  takiej
sytuacji pompka mogla pracowac na sucho i sie zatrzec..

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Fiat PALIO WEEKEND 1200 Benzyna rok prod 2001
Czesc Pleban


Na gazie śmiga idealnie spalając ok 9l/100 km


No wlasnie, napisz jak to mierzysz/liczysz. Ja mam czaly czas problem,
poniewaz jak jade po miescie, to nim przelacze na LPG, jestem dopiero w
polowie drogi. Co tu zrobic zeby pomiar zuzycia gazu byl mniej wiecej
miarodajny.Mozna po przelaczeniu na gaz spisac licznik przebiegu,ale na
dluzsza mete, to zbyt uciazliwe.
Pozdrawiam
Krzysiek

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Fiat PALIO WEEKEND 1200 Benzyna rok prod 2001
ja sporo jeżdże, więc pomijam potrzebę jazdy na PB bezpośrednio po
odpaleniu. Tu faktycznie kilka minut jadę na PB. Z reguły jednak potem
wsiadam do auta z rozgrzanym silnikiem i po przygazowaniu przełącza się na
LPG
Właśnie spalanie mi wzrosło do 10-11 l, ale to wina reduktora, który
kwalifikuje się do zmiany.
I zimówek.
pozdrawiam


Czesc Pleban

| Na gazie śmiga idealnie spalając ok 9l/100 km

No wlasnie, napisz jak to mierzysz/liczysz. Ja mam czaly czas problem,
poniewaz jak jade po miescie, to nim przelacze na LPG, jestem dopiero w
polowie drogi. Co tu zrobic zeby pomiar zuzycia gazu byl mniej wiecej
miarodajny.Mozna po przelaczeniu na gaz spisac licznik przebiegu,ale na
dluzsza mete, to zbyt uciazliwe.
Pozdrawiam
Krzysiek


Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Pytanie do uzytkownikow Punto 1


witam,pytanie jest skierowane glownie do uzytkonikow Punto 1,jestem
posiadaczem Punciafki 96' 1.1 przebieg okolo 88kkm,czy u Was tez sie tak
wszystko trzesie i dobija na nierownosciach?jest to dosc uciazliwe i
denerwujace,amortyzatory wymienialem niecale 2 lata temu,nastepne pytanie
to
jak sie Wam sprawuja te autka z zasialniem LPG?ja przejechalem juz okolo
20kkm na gazie i jak narazie (odpukac) jest w miare dobrze,prosze o opinie
na tematy wymienione i moze jakies wskazowki na co zwrocic uwage prz takim
przebiegu-pozdrawiam


Mój ma już 180 kkm (rok 1997).
Zawieszenie to ciągła walka, ale w porównaniu z innymi markami stosunkowa
niedroga.
Tuleje, wachacze, poduszki wymagają ciągłych napraw, tym bardziej jak
jeździsz po jakiś dołach.

Z gazem jest w miarę ok (80 kkm), ale mogłoby być lepiej. Niestety bieże
więcej oleju.
Poza tym chyba układ zapłonowy nie jest namocniejszą strona Punciaków, więc
co poewien czas coś tam pada. A to cewka zapłonowa, a to kable, świece i
inne (te ostatnie to oczywiście standard w normalnej konsewracji).
Mam teraz problem z nim inny problem. Przy przełączeniu na gaz w dosyć
szybkim czasie po uruchomieniu silnika, dławi się. Tak jakby nie dostawał
gazu. Jeśli go potrzymam na benzynie pół minuty, przełączenie na gaz jest
bezbolesne. Dodam, ze wymieniona były przewody, świece, filtr powietrza,
filtr gazu. Podejrzewam zła przerwę na świecach, albo wadliwe przewody. Może
to być problem z układem chłodzenia - niedawno wymieniałem chłodnicę.

Robert

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: szron na kolektorze z gazu
Wielkie dzieki za pomoc !
Zaraz ide do garazu i sprawdze stan chlodnicy i plynu.
A co do odpalania auta w mrozach.
W lato a tymbardziej w zime powinno sie odpalac z benzyny po czym przelaczac
na gaz.
Wtedy pali :)
Pozdrawiam i dzieki za pomoc !
P.S To na pewno reduktor, pomylilem nazwe ;P


| Nie kolektor tylko reduktor
| Na 100% masz problemy z jego ogrzewaniem - zbyt niski poziom płynu
| chłodzącego który musi go ogrzewać zeby to ustrojtwo działało. Gaz
| rozprężając sie w reduktorze ochładza go - az w końcu przestanie
| podawać...

Pamiętam jak znajomy przy mrozach -5 C kończąc pracę zagrzewał czajnik
wody i z wrzątkiem szedł na parking, coby mu samochód na gazie wystartował
:)


Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: instalacja gazowa i nadmierne zuzywanie paliwa


nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy. Te okolo 12l paliwa (benzyny)
poszlo w czasie jazdy na gazie (a dokladnie na 700km poszlo okolo 12 l
benzyny mimo ze auto jezdzilo na gazie ) To mi sie nie wydaje naturalne.
Jak w pracy jezdzimy nubira na gaz ro benzyny malo co ubywa (raz w roku
przepalamy ja by wymienic na nowa)
pozdrawiam
nicop


Jestem zaskoczony!!! Prawdę powiedziawszy tej generacji instalacja LPG
powinna przy przełączeniu na gaz wyłączać pompę paliwa oraz odłączać
elektronike która daje impulsy do zaworów wtrysku. Czyli nie powinna ani
kropla paliwa (benzyny) dostawać się do cylindrów. Nalezy z tym jechac do
dobrego warsztatu.
A swoją droga jak tam bak? Czy nie ma w nim dziurki i czy przewody paliwowe
są całe i nie wycieka z nich paliwo?
Włodek

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: instalacja gazowa i nadmierne zuzywanie paliwa
NW. pisze:


Jestem zaskoczony!!! Prawdę powiedziawszy tej generacji instalacja LPG
powinna przy przełączeniu na gaz wyłączać pompę paliwa oraz odłączać
elektronike która daje impulsy do zaworów wtrysku. Czyli nie powinna ani
kropla paliwa (benzyny) dostawać się do cylindrów. Nalezy z tym jechac do
dobrego warsztatu.
A swoją droga jak tam bak? Czy nie ma w nim dziurki i czy przewody paliwowe
są całe i nie wycieka z nich paliwo?
Włodek


Czyli widze ze cos nie jest tak ;P
Ogolnie to przez jakis okres w garazu czuc bylo benzyne, ale po jakims
czasie przestalo byc czuc. Musze to sprawdzic bo coraz mniej mi sie to
podoba.
pozdrawima
nicop

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Punto - świecąca się kontrolka wtrysku
Co może oznaczać, że po przełączeniu na gaz świeci się w Punto kontrolka
wtrysku paliwa? Na benzynie gaśnie po większym przygazowaniu, ale na gazie
świeci się cały czas podczas jazdy. Właściciel próbuje mi wmówić, że gaz
został specjalnie tak założony, aby była sygnalizacja tego że jazda jest na
gazie a nie na benzynie (po cholerę skoro jest kontrolka przy przełączniku od
instalacji gazowej). Wiecie może z czego to może wynikać?

paweł

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Punto - świecąca się kontrolka wtrysku

Użytkownik "Paweł"


Co może oznaczać, że po przełączeniu na gaz świeci się w Punto kontrolka
wtrysku paliwa? Na benzynie gaśnie po większym przygazowaniu, ale na gazie
świeci się cały czas podczas jazdy. Właściciel próbuje mi wmówić, że gaz
został specjalnie tak założony, aby była sygnalizacja tego że jazda jest
na
gazie a nie na benzynie


no to wlasciciel chyba niezle cie roluje..
a osiagi spadly czy normalnie?..

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Punto - świecąca się kontrolka wtrysku


Co może oznaczać, że po przełączeniu na gaz świeci się w Punto kontrolka
wtrysku paliwa? Na benzynie gaśnie po większym przygazowaniu, ale na gazie
świeci się cały czas podczas jazdy. Właściciel próbuje mi wmówić, że gaz
został specjalnie tak założony, aby była sygnalizacja tego że jazda jest
na gazie a nie na benzynie (po cholerę skoro jest kontrolka przy
przełączniku od instalacji gazowej). Wiecie może z czego to może wynikać?

paweł


Moim skromnym zdaniem ,jezeli tak sie dzieje po przelaczeniu na gazik to
albo nie ma zamontowanego emulatora,albo sie spierniczyl - ja w moim
samochodziku emulator wymontowalem w 2000 roku i tak jezdze do dnia
dzisiejszego (jakies 350.000 KM ) ,bo lubie wiedziec,kiedy pracuje mi na
gazie (sterownik schowany pod deska - jest ustawiony na automat) - wszystko
dziala pieknie i bezproblemowo - Pozdrawiam .

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Punto - świecąca się kontrolka wtrysku


| Co może oznaczać, że po przełączeniu na gaz świeci się w Punto kontrolka
| wtrysku paliwa? Na benzynie gaśnie po większym przygazowaniu, ale na
gazie
| świeci się cały czas podczas jazdy. Właściciel próbuje mi wmówić, że gaz
| został specjalnie tak założony, aby była sygnalizacja tego że jazda jest
| na gazie a nie na benzynie (po cholerę skoro jest kontrolka przy
| przełączniku od instalacji gazowej). Wiecie może z czego to może
wynikać?

| paweł

Moim skromnym zdaniem ,jezeli tak sie dzieje po przelaczeniu na gazik to
albo nie ma zamontowanego emulatora,albo sie spierniczyl - ja w moim
samochodziku emulator wymontowalem w 2000 roku i tak jezdze do dnia
dzisiejszego (jakies 350.000 KM ) ,bo lubie wiedziec,kiedy pracuje mi na
gazie (sterownik schowany pod deska - jest ustawiony na automat) -
wszystko
dziala pieknie i bezproblemowo - Pozdrawiam .


Tez tak mam w sienie (wogole mi nie zamontowali emulatora, a gazownik mi
wmowil ze tak to juz jest we fiatach) , ale teraz wiem ze lepiej by bylo
jeździć z emulatorem, bo w ten sposób samochód jedzi na awaryjnych mapach
wtrysku i adaptacja nie dziala. :(

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Punto II gaz- dziwny start na paliwie
Witam.

Autko to Punto II 2002r 1,2 V8 z instalacja gazowa tartarini. oierwszy
rozruch na paliwie kończy się tym że silnik gaśnie. czasami muszę nawet
kilka razy go odpaliś. nawet w takiej sytuacji jak jest zimny to po
przełączeniu na gaz działa jak marzenie i wszystko jest równo. na
"zimnym" czasami chaczy na paliwie ale po rozgrzaniu jest ok. jeszcze
jedna sprawa jak tak go trzymam po pierwszym starcie na obrotach
jałowych to pierw falują a potem gaśnie zupełnie. przy próbie
podkręcenia obrotów gaśnie. Proszę o pomoc. dodam że świece i kable WN
wymienione. w serwisie coś gadają o membranach reduktora gazu i
czysczeniu przepustnicy, czy mozna ja wyczyscic w oralnym warsztacie

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Punto II gaz- dziwny start na paliwie


Witam.

Autko to Punto II 2002r 1,2 V8 z instalacja gazowa tartarini. oierwszy
rozruch na paliwie kończy się tym że silnik gaśnie. czasami muszę nawet
kilka razy go odpaliś. nawet w takiej sytuacji jak jest zimny to po
przełączeniu na gaz działa jak marzenie i wszystko jest równo. na "zimnym"
czasami chaczy na paliwie ale po rozgrzaniu jest ok. jeszcze jedna sprawa
jak tak go trzymam po pierwszym starcie na obrotach jałowych to pierw
falują a potem gaśnie zupełnie. przy próbie podkręcenia obrotów gaśnie.
Proszę o pomoc. dodam że świece i kable WN wymienione. w serwisie coś
gadają o membranach reduktora gazu i czysczeniu przepustnicy, czy mozna ja
wyczyscic w oralnym warsztacie


Jesli problem dotyczy działania LPG to moze to byc wina membrany ale wtedy
by nie gasl tylko powinien nierowno jechac na LPG (tak jakby szrpał) Ja w
swoim CC wymieniłem membrane BRC dopiero po 5latach czyli ok 100tys km.
Mysle ze problem gdzies lezy na lini zbiornik filtr pompa silnik bo
podejrzewam ze instalacja gazowa zalacza sie automatycznie ok 2000 obr/min

Pozdrawiam

Krzysiek

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: R19. Z trudem przełącza sie na gaz.
Dzięki.
Niestety dziś już w ogóle się nie przełączył, więc nie mam szans tego
pomierzyć.
A gdyby się jednak przełączył to co dalej : jeśli jest plus lub go nie ma ?

sprawdz styki el.zaworow gazu "masa", (i miernikiem czy jest "+" zaraz po
przelaczeniu na gaz)


Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Laguna - problem z zapłonem?
Cześć!
Zwracam się z pytaniem - może kto? się spotkał z podobnym problemem i wie co
zrobić....Otóż samochodzik (Renault Laguna 95) z półroczn? instalacj? gazow?
ma
problem z zapłonem... Tuż po zamontowaniu gazu wszystko było w porz?dku,
jednak z biegiem czasu
autko odpalało coraz gorzej - aż do momentu, w którym na bezynie nie chce w
ogóle zapalić (niby próbuje ale coś je dławi).Po przełączeniu na gaz -
zapala za pierwszym razem bez problemu.
Dodatkowo przy jeździe na benzynie jest jakaś taka mułowata - nie do
porównania z autkiem
przed montażem instalacji - no i potrafi zgasnąć jeśli silnik nie jest
rozgrzany i przełączam z gazu na benzynę.

Dodam, że był czyszczony wtrysk - jednak nie wiele to zmieniło.

Mam jeszcze podejrzenia, że przyczyną może być olej silnikowy - wymieniany
jakiś czas po
instalacji gazu u przypadkowego mechanika - ale nie wiem czy kiepski olej
może spowodować takie objawy.

Nie za bardzo wiem co z tym fantem zrobić...
Pozdr.
Strus

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Laguna - problem z zapłonem?


problem z zapłonem... Tuż po zamontowaniu gazu wszystko było w porz?dku,
jednak z biegiem czasu
autko odpalało coraz gorzej - aż do momentu, w którym na bezynie nie chce
w
ogóle zapalić (niby próbuje ale coś je dławi).Po przełączeniu na gaz -
zapala za pierwszym razem bez problemu.


  Witam
Podobne objawy są poruszane dość często na grupach.Najczęstszym powodem było
paliwo w zbiorniku.Paliwo się starzeje,wręcz niektórzy twierdzą że rozwija
się jakiś glon w zbiorniku.Radziłbym najpierw wymienić filtr i paliwo w
zbiorniku bo to najtańsza operacja.Warto poczytać archiwum grupy
pl.misc.samochody.renault na triger.com.pl.

pozdrawiam
Enagem

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zagazowana laguna - problem
Mam lagunę z 98r z silnikiem 1,8 (F3P).Jest w niej fabryczna instalacja
gazowa vialle.Do tej pory , przy temperaturze powietrza pow.0 s st. sama
przełączała mi się na gaz.Teraz mimo iż jest z rana np 7 st , to od razu
gaśnie.Muszę przejechać parę kilosów i wtedy ręcznie mogę przełączyć na
gaz.Po przełączeniu ręcznie na gaz , tuż po samym uruchomieniu samochodu
z rana - gaśnie i jest go cięzko odpalić ponownio na benzynie.Po takim
zabiegu z rana , cały dzień jeździ normalnie , sama elegancko przełącza
się na gaz.Idzie zima i nie wiem jak to będzie , jak temperatura
powietrza  spadnie ponizej  zera, to na gaz chyba przełącze przed
parkingiem w pracy.Wstawiłbym ją chętnie do mechanika , ale każdy mówi ,
że na vialle nie zna się a mieszkam w Radomiu i najbliżej mam ok 100 km
do Lublina
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zagazowana laguna - problem


| Zrób test - przełącz na gaz dopiero jak wskazówka temperatury drgnie w
| górę.
wtedy na pewno przełączy się , o to chodzi że wcześniej przełączał się od
razu tak jak np dzisiaj przy 15 st , a dzisiaj przy tej temperaturze nie


To przecież ci tłumaczę że zuzyłeś membranę w parowniku, wymień membrany lub
cały parownik na nowy.
Zastanów sie jeszcze dlaczego polscy producenci centralek LPG nie pozwalają
przełaczyć na gaz gdy temp cieczy ma mniej niż 8C.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zagazowana laguna - problem
krzymek napisał(a):

| Zrób test - przełącz na gaz dopiero jak wskazówka temperatury drgnie w
| górę.

| wtedy na pewno przełączy się , o to chodzi że wcześniej przełączał się od
| razu tak jak np dzisiaj przy 15 st , a dzisiaj przy tej temperaturze nie

To przecież ci tłumaczę że zuzyłeś membranę w parowniku, wymień membrany lub
cały parownik na nowy.
Zastanów sie jeszcze dlaczego polscy producenci centralek LPG nie pozwalają
przełaczyć na gaz gdy temp cieczy ma mniej niż 8C.


ok , spróbuję

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Silniczek krokowy???


Witam
to są skutki uboczne gazu - chrzani się na benzynie. Sprawdź czy nie bierze
lewego powietrza, u mnie właśnie to było to (toledo 1,8i '96 90KM) w
serwisie wymienili podstawkę pod wtryskiem (ok 100 zł) mimo, że nie było
widać żadnych uszkodzeń. Pomogło w 100 %. Generalnie jak są kłototy  z
obrotami to na 80% przyczyną jest powietrze.

Pozdrawiam
urzendnik


Czyli jeżeli mój seat cordoba '96 z monowtryskiem przy jeździe na gazie
dodaje sobie gazu - np. przy zabraniu nogi z pedału przyśpieszenia
samochód jeszcze przyśpiesza przez chwilę a dopiero później obroty
spadają....to może być ten sam problem? Czy może ktoś zna dobry serwis
który mógłby to naprawić we wrocławiu?

Michał
PS. od niedawna po uruchomieniu silnika (uruchamia się na benzynie)
silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach. po przełączeniu na gaz
wszystko jest ok. jak się chwilę pojeździ na benzynie też wszystko jest
ok. Co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania silnika?

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: autogaz: BRC & OMVL - d?ugie


Nie wiem jak inne inst. gazu ale BRC ma jeden wielki minus: w zimie
przelaczenie na gaz przy mrozie -5st. nastepuje po przejechaniu okolo
10 km a czasami nawet wiecej ale przy dodatnich temperaturach trwa to
opdpowiednio krócej (podobno to normalny objaw ale chyba byo mozna si?
tego spodziewac skoro projektowali ja wlosi).


Przełączenie na gaz nastepuje po osiągnięciu przez silnik optymalnej
temreratury, która jest ustawiana w kompie instalacji gazowej. Ja zakładałem
instalację w ASO i nie omieszkałem zapytać przy przeglądzie o możliwość
obniżenia temperatury z powodów, które opisałeś. Podczas mrozów samochód
przełączał się na gaz po przejechaniu ok 1,5-2,5km. Pan w ASO powiedział, że
oczywiście mozna i obniżył mi tą wartość o około 7stopni. Prosił tylko o
obserwację, czy silnik pracuje normalnie po przełączeniu w niższej temp.
Okazało się, że wszystko jest OK a te 7 stopni to 0,5 do 1km jazdy mniej na
paliwie. Reasumując zapytaj gości o taką modyfikację w sofcie instalacji, z
tego co mówił gość z ASO mogą tam wstawić każdą wartość temperatury
przełączania na gaz.
POzdrawiam

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: felicja - uszkodzona sonda lambda?

Wyjeżdżając spróbowałem przełączyć na gaz i po paru minutach przy
przełączniku w kabinie zamiast pokazywać ilość gazu w baku, mrugała tylko
ostatnia zielona diodka, a dioda normalnie informująca o rodzaju paliwa
mrugała czerwono-zielono-pomarańczowym światłem. Po wyłączeniu silnika i
ponownym odpaleniu na benzynie kontrolki są ok, ale problem z silnikiem
bez zmian.


Nie wygląda mi to na awarię sondy lamda. U mnie padła niedawno i jedynym
objawem było dużo większe spalanie (zarówno paliwa jak i gazu), prawie 2x
więcej na 100 km palił. Kontrolki nie zachowywały się dziwnie, silnik
chodził równo ale odrobinkę ociężalej czasami. Smierdziało gazem z rury to
fakt, ale nie tak mocno jak Ty to opisywałeś. Wymiana sondy kosztowała mnie
200 PLN, kupiłem NGK za 180 PLN, uniwersalną. Oryginał BOSHa kosztował w
Focie 300 PLN.


Co mogło się stać i czy jechać do normalnego warsztatu, czy do dobrych
"gazowników"? naprawa chyba nie będzie tania....


Jedź do gazownika.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: felicja - uszkodzona sonda lambda?
Jakub K napisał(a):


Nie wygląda mi to na awarię sondy lamda. U mnie padła niedawno i jedynym
objawem było dużo większe spalanie (zarówno paliwa jak i gazu), prawie 2x
więcej na 100 km palił.


ładnie! u mnie szczęście wyglądało to trochę inaczej, ale o tym za chwilę


Wymiana sondy kosztowała mnie
200 PLN, kupiłem NGK za 180 PLN, uniwersalną. Oryginał BOSHa kosztował w
Focie 300 PLN.


IMO bardzo drogo - uniwersalna NGK na allegro kosztuje ok 80zł
http://miniurl.pl/22127
ktoś Cię nieźle oskubał


| Co mogło się stać i czy jechać do normalnego warsztatu, czy do dobrych
| "gazowników"? naprawa chyba nie będzie tania....
Jedź do gazownika.


Byłem i "naprawił" dosłownie w 10 minut. Poprzedni orzeł podczas wymiany
rury od chłodzenia wypiął jakiś kabelek z kostki (przez to nie działało
odcięcie benzyny po przełączeniu na gaz i "zalewał się") oraz kompletnie
rozregulował instalację.

ps. mam pytanie - jaka jest u Was obecnie temperatura cieczy chłodzącej
- u mnie na postoju i w korkach 90-95stC, ale w czasie jazdy ok 70-75stC
(przy włączonej nagrzewnicy, przy wyłączonej ok. 90stC). Prawidłowo?

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: spalanie benzyny (Fela 1.6)
Ja tez mam instalacje wtryskowa i wachy mi starcza na 2 miesiace i wcale nie
narzekam (bo robie 5000km na miesiac). W-Musisz sie pochwalic na jaki
dystans Ci starcza i jak jezdzisz (czy krotkie odcinki czy dlugie). W
instalacjach wtryskowych w wiekszosci przypadkow o tym, czy auto jest
zasilane z gazu czy z benzyny decyduje komputer, ktory przelacza silnik na
gaz, jak sie odpowiednio nagrzeje parownik. Dlatego zuzycie benzyny zalezy
od tego, czy czesto uruchamiasz zimny silnik - ja rano, po odpaleniu przy
takich temperaturach jak dzis, przejezdzam 2-3 km, zanim mi sie przelaczy na
gaz). Jesli jednak wyjdzie Ci za duze zuzycie, to problem moze byc w zlym
podlaczeniu instalacji gazowej do ukladu chlodzenia (stamtad parownik bierze
cieplo) lub problem z samym ukladem chlodzenia (np. moze walnal termostat i
caly czas silnik pracuje na otwartym obiegu).
Zuzycie wachy w starych instalacjach jest male, bo ich uzytkownicy (czesto
taksowkarze) odpalaja silnik na gazie zamiast na bezynie lub bardzo szybko
przelaczaja sie na gaz. Nie jest to zbyt madre, ale czego ludzie nie robia
dla oszczednosci paru zlotych.

K.


"Syl" <sylp@buziaczek.plwrote in message



Mam instalacje gazowa z wtryskiem w Feli 1.6 Mpi i strasznie duzo spala mi
benzyny. Pelny bak schodzi mi w przeciagu 1,5 miesiaca moze troszek
dluzej,
chociaz raz sie trafilo 3 tyg.. Wiem, ze przy innych instalacjach (jakiejs
tanszej) mozna jezdzic na baku benzyny jakis rok. Jak jest u Was? Czy moze
mam cos zepsute?


Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: favorit-wolne obroty


Mam mały problemik z wolnymi obrotami.
Po zapaleniu silnika gdy jest zimny to wszystko jest OK -wolne obroty są
Jednak gdy się zagrzeje to nie mam wolnych obrotów (zarówno na benzynie
jak
i na gazie)
Zeby było smieszniej obroty raz są raz ich nie ma a czasami
na wolnych ledwie sapie - 300obr.
To moze byc gdzies gaznik zapchany - a może co innego?


Witam
Ja miałem kiedyś coś takiego. Pomogło przełączenie na benzynkę i na jakimś
prostym odcinku maksymalne zdeptanie autka na na pierwszych trzech biegach.
Mam tu na myśli rozbieg na każdym z biegów tak do 5000rpm a potem na trójce
tak 4000rpm pojechać z jakiegoś klocuszka potem podczas jazdy ustawić
wypalanie mieszanki a gdy już zacznie szarpać to przełączyć na gaz i do
podłogi tak przez chwile aż przestanie szarpać i zaciągnie LPG. A potem
ładnie się zatrzymać i dać odsapnąć i zmądrzeć silnikowi żeby więecj tak nie
robił:)))

Pozdrawiam
Wilk
favorit '92LPG

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: pare pytan odnosnie instalacji LPG
Towarzysze !!! Nadejszła wiekopomna chwila!!!
Dnia 08-06-2004 roku, nom wygłosił(a)
orędzie do narodu, w którym słyszymy m. in.:


Mam przelacznik 3 pozycyjny (benzyna, auto, gaz) i majac
ustawione na auto myslalem, ze jak skonczy sie gaz to sie przelaczy na
benzyne automatycznie, ale tak sie nie stalo, samochod zaczal sie
dlawic i musialem przelaczyc recznie na gaz. Czy tak powinno byc, bo
nie ma doswiadczenia?


Nie napisałeś co prawda czy auto jest gaźnikowe, czy z tryskiem, ale sądząc
po Twoim opisie chodzi o gaźnikowe. Przełącznik w takich autach ma 3
pozycje, tak jak opisałeś, ale sam się nie przełącza - ta środkowa pozycja
to nie jest "auto" tylko odcięcie i gazu i benzyny, żeby przy przełączaniu
z benzyny na gaz, benzyna wypaliła się w gaźniku (mieszana LPG i benzyny za
cholerę nie chce sięładnie palić). No i potem, jak już się wypali trzeba
wyłapać ten moment i ręcznie przełączyć na gaz - z doświadczenia wiem, że
dzieje się to najczęściej na ruchliwych skrzyżowaniach, pod światłami,
kiedy trzeba szybko ruszyć z podporządkowanej :-) Dobrze, żeby Ci wtedy
auto nie zgasło, bo zanim pompa paliwa podciągnie co nieco z baku, to miją
ładna chwilka zarzynania auta na rozruszniku.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: felicja 1,3 - "skacze"
Witam!
Po montazu instalacji gazowej pojawil sie problem z zapalaniem i jazda na
benzynie.
Otoz, po wlaczeniu silnika na benzynie i jezdzie przez pierwsze 5-10 minut
dalej na benzynie silnik jakby sie "dusi" i auto skacze. Jednak gdy
przyspieszam i rosna obroty powyzej 3 tys. czuc to mniej.
Przy odpaleniu silnika na benzynie i przelaczeniu na gaz wszystko jest w
porzadku i jazda jest plynna.
Co jest przyczyna? Instalacja gazowa? Komputer?

Pozdrawiam,
Piotr

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Prośba o opinie Octavia Tour TwinPower
Yakub pisze:


Witam
zastanawiam się nad zakupem nowej Skody Octavi tour z dedykowaną
instalacją LPG auto jest wyposażone w silnik 1,6 102 KM i mam pytanie
jak ten samochodód zachowuje się czy czasem na LPG nie jest strasznie
przymulony?
Oczywiście te 102 KM nie czynią ze skody demona szybkości  ale chodzi mi
przede wszystkim czy auto zachowuje podstawowe parametry bo na poapierze
wygląda to znośnie.
Pytam bo niestety w salonie nie ma takich aut do jazd testowych więc
grupa będzie dla mnie jednym z bardziej wiarygodnych źródeł informacji.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.


Jeździłem takim twinpowerem w ostatnią sobotę. Moja Fabia przetaczała
sobie R134a w klimie, a ja wk... personel salonu sprzedaży. Zebym za
dużo nie gadał, zaproponowano mi przejażdżkę takim twinpowerem, który
kupił sobie pracownik salonu, bo testowych nie ma :).
Auto miało ok 5000km przejechane.
Po przejechaniu ok 20km i kilkukrotnym przełączeniu benzyna/gaz
subiektywnie nie czuję różnicy.
Jakbym teraz miał kupić nowe auto, to pewnie bym kupił octavię jedynkę,
bo za 52 kpln mam auto wystarczające jak na moje potrzeby (2+2), z
klimatronikiem i innymi pierdołami, no i oczywiście z gazem, na który
jest również pełna gwarancja w jednym miejscu.
Nie wiem, czy to promocja, ale mój salon oferował mi ubezpieczenie gratis.
Pozdrawiam
R.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: kontrolka ladowania
Wydaje mi się że pasek jest dobrze napięty. Jakieś miesiąc-dwa temu mechanik
mi go napinał i wszystko było ok. Teraz sprawdziłem i jest tak jak był.
Klemy na aku sprawdziłem-też w porządku: mocno zapięte. Diody na aku
czyściusieńkie(bo jest nowiuśki). No i żeby nie było wątpliwości alternator
"kręci" po odpaleniu silnika ;-) Może to wszystko wina jakichś bezpieczników
lub coś w tym stylu? Nie mam zielonego pojęcia. Jeszcze musze sprawdzić w
najbliższym czasie czy aby ta kontrolka nie gaśnie szybciej po przełączeniu
na gaz(bo takie odniosłem wrażenie w pewnym momencie-ale może się mylę).
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: moduł zapłonu GL 118 ??? (Polonez)


Podobno nalezy odpalac na bezynie a w zimie az do wylaczenia ssania -
chodzi
o smarowanie wewnetrznej powierzchni cylindrow dopoki olej nie zacznie
spelniac wlasciwie swojego zadania.
Suchy gaz ponoc nie sluzy silnikowi podczas rozruchu.


Nie o to chodzi - przy przełączeniu na gaz silnik powinien być rozgrzany
głównie z powodu zapewnienia właściwej temperatury parownikowi. W przeciwnym
przypadku, do silnika może się dostać mieszanka złożona z kropel płynnego
LPG (czyli - tak jak w przypadku benzyny). Wzrośnie wtedy zużycie paliwa,
spada moc, zaczyna szarpać i może powodować zmywanie warstwy oleju z
gładzi - a w skrajnych przypadkach można w ogóle nie uruchomić silnika,
parownik może się zamrozić (od płynnego gazu). Gdy parownik jest rozgrzany
(wystarczy do tego wysoka temp. zewnętrzna), to mieszanka paliwowa jest
mieszaniną gazu (LPG) z powietrzem ( można ją nazwać "suchą", w odróżnieniu
od "mokrej" zawiesiny benzyny w powietrzu). Taka mieszanka lepiej napełnia
cylindry, lepiej się spala.
Zapalanie na benzynie jest konieczne też z powodu konieczności "przemycia"
co jakiś czas pompy paliwowej i gaźnika lub wtryskiwaczy.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Emulator sondy lambda - Corsa B


"HeRSk" <s@alfa.poczta.onet.plwrote in message

On Sun, 29 May 2005 21:05:45 +0200, "nom" <no@usunto.gazeta.pl
wrote:

na pewno na gazie ?


tak, u mnie można od razu na gazie, ale możesz rozgrzać na benzynce i później przełączyć na gaz, ale teraz temp. na zewnątrz ponad 20*C.


a co z temperatura ?


no silnik powinien  być rozgrzany, bo inaczej sonda nie działa prawidłowo, no chyba, że masz z grzałką.


czym to mierzyles ? bezposrednio na sondzie ?


Zrobiłem sobie taki mini tester, podpinam to bezpośrednio do wyjścia z centralki, ale mozna też do wtyczki sondy szpilkami się podpiąć, kiedyś uzywałem zwykłego analogowego miernika, ale ten tester jest malutki a na diodach wygodniej się odczytuje.
http://autokacik.pl/files/274690206-diag_box.jpg


aż do uzyskania momentu w którym mieszanka po przełączeniu
z gazu na benzynę była chwilkę bogata i po sekundzie stechiometryczna.


 tzn jaka ? ;-)
Jak napięcie zmienia się okresowo od ok. 0,2 do 0,8V (okres od 0,5 do 2 sekund).
Na mierniku wskazówka cały czas wychyla się i opada (na diodach dioda przesuwa się od minimum do maksimum i z powrotem).

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gaz w garbie


-----Original Message-----
From: owner-pl-misc-samochody-garb@newsgate.pl
[mailto:owner-pl-misc-samochody-garb@newsgate.pl]On Behalf Of Czosnek
Sent: Wednesday, November 20, 2002 5:41 PM
To: pl-misc-samochody-garb@newsgate.pl
Subject: Re: Gaz w garbie
Jak nie wierzysz to wsiadz przy -25 stopniach do
poldka np.
i po rozruchu przelacz od razu na gaz, kiedy temp. boryga w chlodnicy jest
jeszcze wlasnie -25 stopni i wolniej sie nagrzewa (plyny maja wieksza
pojemnosc cieplna od gazow dlatego), to zobaczymy jak poldusiem daleko
ujedziesz. :) Mowie Ci od razu. Niedaleko. :)

Pozdrawiam i bedac wrednym draniem zapraszam do ksiazek

--
Czosnek vel Rafal Laskowski


Zdecydowanie potwierdzam. Po odpaleniu poldka na benzynie w mroz cirka -15
ruszylem i chcialem przelaczyc na gaz. Najpierw na pozycje neutral zeby
benzynke spalil a potem (kiedy juz sie benzynka skonczyla) na gaz. W tym
momencie poldek zdechl. Jako ze jechalem tak gdzies z 60km/h to mu odrazu go
na benzynke, poksztusil sie, poksztusil i pojechal. Po tej przeprawie wiem
ze gazik uruchamiam wtedy gdy wskazowka temperatury ruszy sie cokolwiek
ponad 50 stopni. W kazdym autku chlodzonym woda tak jest nawet w tych ze
sterowaniem elektronicznym.

Pozdrawiam

Mr_Alex

-------------------------------------------------------------------------
Naga prawda o facetach | http://link.interia.pl/f168f

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Perfidny garbus
Witam.

Prosze o szybka podpowied co robic. Takie sa objawy:

- na gazie działa oki.
- na benzynie na wolnych obrotach oki. ale jak nacisne na pedal gazu
gasnie. no chyba ze czasem uda mu sie to przezwyciezyc to dziala jakby na
3 a moze nawet 2 cylindrach. a stalo sie to nagle. przedwczoraj gdy
jechalem sobie na benzynie oslabl. po przelaczeniu na gaz odzyskal moc.

co to moze byc??

Łukasz

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Perfidny garbus
Larch napisał(a):

przedwczoraj gdy jechalem sobie na benzynie oslabl. po
przelaczeniu na gaz odzyskal moc.


VW!
Skoro na gazie jest Ok! a na benzynie nie i stało się podczas jazdy na
benzynie jak piszesz, to stawiam na zatkany gaźnik lub wodę w paliwie,
bo do gazu gaźnik jest praktycznie zbędny...
Zobacz jakie paliwo jest w filterku a najlepiej zdejmij gaźnik i sprawdź
czy w paliwie nie ma "tłustych oczek", to woda właśnie.
PoVWodzonka!
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: benzyna-problem; gaz-ok
Mam problem,
przyjechalem z nart i zapalam garba na benzynie (zapalil ladnie, ale ze byl
zakopany to
kilkakrotnie gasl gdy chcialem wyjechac tylem z tego grajdola).
W pewnym momencie zgasl na dobre (jakby sie zalal i zaczal chwytac tylko na
1 cylindrze a potem wcale) Pilowalem jeszcze troche (z 5 min probojac
zapalic go na benzynie i nic)
potem przelaczylem w pozycje "zero" i przepchalem benzyne z gaznika do
cylindow po czym
przelaczylem na gaz i zapalil bardzo ladnie.
Przejechalem ok 20 km i szykujac sie do parkowania znów przelaczylem na
benzyne, samochod
zaraz zaczal sie dlawic i zgasl, przy probach zapalenia na benzynie (cieply
silnik) lapal jakby na 1 cylindrze a poten znow wcale, powtorne przelaczenie
na gaz naprawilo sytuacje.
Co sie moglo stac, patrzylem na gaznik to taki pokryty jakby warstewka
benztyny, ale nigdzie nie
widac zeby pompa pakowala benzyne obok gaznika (tzn zeby gdzies byla dziura
w wezach) czyli
wszedzie raczej sucho.
Jeszcze jedno pytanie czy zalany silnik benzyna pali ladnie na gazie ?
Nawrot
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: do gazownikow - nie odpala na gazie
fasola pisze:


od wczoraj garbus przestal odpalac na gazie, na benzynie pali na dotyk,
po przelaczeniu na gaz w jezdzie jest ok. Macie jakies sugestie co to
moze byc i od czego zaczac?


H! ;)

Zobacz czy jest cały przewód łączący podciśnienie z kolektora do
reduktora oraz sprawdź ustawienie zapłonu, dla gazu dajesz 10-12 st

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: jak to jest z tym gazem ??
Zastanawialem sie ostatnio czy by tez nie zalozyc ale i tak bym sobie zima
nie pobrykal. Ciagle zamarzanie parownika, przy -10st ciezko wogole rozgrzac
silnik do temp. ekspoloatacyjnej a co dopiero parownik podgrzac no i jeszcze
czasem ogrzewanie trzeba wlaczyc ; )). Na krotkich odcinkach do 10km wogole
nie ma sensu przelaczac na gaz. Cena gazu juz nie taka jak niegdys a koszta
instalacji podobne. Przeglad 50% drozszy. Jesli ktos duzo jezdzi zwlasza
latem to moze ma to sens ale dopiero jak sie robi wiecej niz 10tys rocznie.

JurekVW

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: jak to jest z tym gazem ??


Zastanawialem sie ostatnio czy by tez nie zalozyc ale i tak bym sobie zima
nie pobrykal. Ciagle zamarzanie parownika, przy -10st ciezko wogole
rozgrzac
silnik do temp. ekspoloatacyjnej a co dopiero parownik podgrzac no i
jeszcze
czasem ogrzewanie trzeba wlaczyc ; )). Na krotkich odcinkach do 10km
wogole
nie ma sensu przelaczac na gaz. Cena gazu juz nie taka jak niegdys a
koszta
instalacji podobne. Przeglad 50% drozszy. Jesli ktos duzo jezdzi zwlasza
latem to moze ma to sens ale dopiero jak sie robi wiecej niz 10tys
rocznie.

JurekVW


Ale skad wogole takie wnioski wyciagasz? Tylko nie mow ze z nienacka :-)
Ogrzewanie parownika spalinami- odpala tak do -10 na gazie, ale zwykle
przalaczam go przy odpaleniu na benzynke coby silnika nie katowac.
przalaczam na bezyne i jak odpali od razu daje na wypalanie tak wiec rozruch
na gazie jest tylko jakies 1 km zanim sie bezyna z gaznika wypali.
potem caly dzien juz smigam tylko na gazie.
Parownik nie zamarza, i odkad ulepszylem instalacje nigdy mi jeszcze nie
zamarzl- wlasciwie to temp. zew ma maly wplyw na niego ( w moim przypadku)
cena gazu..fakt podskoczyl w gore ale to wciaz o 1/3 taniej. przeglad nie
musi byc wcale drozszy :-) A instalacje mozna zalozyc juz za 500 pln :-)
pozdrawiam
Tasman

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gaz w Garbusie - poszukiwania c.d.


| "Parownik musi  być ogrzewany  woda  100 C.  Jak  załatwi  pan  obieg
| gorącej  wody  w  Garbusie  to  zainstalujemy  LPG.

zrobic obieg wody... co za problem.

jakas popka, zbiorniczek, i rurki puszczone gdzies.... tlumik nawet.


dobrze kombinujesz klocku
widzialem taki patent u gostka z wrocka
w tlumik byla wspawana rurka ,po dlugosci tlumika,elastyczne przewody
dochodzily z jednej strony do elektrycznej pompki wody a  z drugiej do
parownika .w obieg byla wlaczona chlodniczka z nagrzewnicy od fiata 125 .do
calosci instalacji jeszcze czujnk temp parownika ,wentylator do chlodzenia
chlodnicy,i zawor kulowy odcinajacy przeplyw cieczy i zbiorniczek wyrownawczy
od spryskiwaczy..wlasciwa temperature parownika uzyskiwalo sie poprzez
wlaczanie wentylatora ,gdy temp byla za duza,lub poprzez przymykanie zaworu

jak sie czyta to wyglada to na skomplikowane ale jest to bardzo proste w
wykonaniu  .
spelnia wszystkie wymogi jakie ci przedstawil ten gostek od gazu
jedynym mankamentem bylo to ze trzebz bylo odpalac na benzynie  a po ugrzaniu
plynu przelaczac na gaz,latem trwalo to ok 2 minut.
calosc urzadzenia miesci sie spoko po prawej stronie silnika w busie
powodzenia
tatus
do-ka
1976

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Z serii co sie stalo: 125p, swiece i gaz
Otoz od pewnego czasu miewam trudnosci z odpaleniem silniczka w moim FSO
1500 i jeszcze pare takich innych objawow, wiec postanowilem zmienic swiece
(identycznie mialem gdzies tak z 5 miesiecy temu, kiedy finalnie w
warsztacie okazalo sie, ze zuzyly sie swiece). No coz, trudno, kupilem nowe
ISKRY for GAS (dotad mialem zwykle Iskry, ale uwaga - przejezdzily niecale 5
tysiecy km i juz siadly - czemu? na jeszcze wczesniejszych BOSH'a zrobilem
tylko 1000). Zamontowalem je sobie sam i efekt natychmiastowy - silniczek
pali od dotkniecia kluczykiem rozrusznika, pracuje rowniutko, ale... tylko
na benzynce!!! Po przelaczeniu na gaz jest duzo lepiej niz na poprzednich
iskrach (tzn jest jakby mocniejszy), ale tylko na wysokich obrotach. Na
niskich dlawi sie, krztusi i przygasa. Nawet niewiele pomaga ssanie, trzeba
noge caly czas przyciskac troszke na pedale gazu. Czemu tak sie dzieje? Nie
dotykalem zadnych regulacji i innych bajerow. Tak sie nie da jezdzic, a
stalo to sie z momentem wymiany swiec. Poza tym: czemu tak szybko padaja mi
te swiece? Z gory wielkie dzieki za wszelka pomoc.
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zgasł i już nie odpalił :(
Witam,
posiadam Opla Kadetta z silnikiem 2.0 16v i wczoraj odmówił dalszej jazdy.
Na gazie było wszystko OK, ale się sam przełączał na benzynę. Na benzynie
jednak wogóle nie chciał ciągnąć. Nawet leciutkie przyciśnięcie gazu
powodowało że się dławił, a po przełączeniu na gaz znowu jeździł jak trzeba.
Za którymś razem jak się przełączył na benzynę to zgasł i już nie odpalił.
Zholowałem go do warsztatu, a tam po 4 godzinach roboty stwierdzili ze nie
wiedzą co jest... Mówią że na pompie paliwa są 2 volty napięcia zamiast 12,
a na cewce nie ma iskry mimo, że napięcie do niej dochodzi, a cewka jest
sprawna. Macie może jakiś pomysł co się mogło stać ?? dodam że miałem jakieś
niewielkie przebicia na kablach wysokiego napięcia.

z góry dzięki

Pozdrawiam
...::: Vex :::...

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Instalacja ZAVOLI - help. Długie.
Witam,
niedawno pisałem, że samochód na gazie jak wrzucałem na luz przy dużej
prędkości gasł mi, założenie pończochy na wlot powietrzą rozwiązało problem
(Opel Astra I Kombi 1,4 16V).

Teraz z innej beczki.

Moja instalacja to:
Reduktor Gazu nr 10485 ZAVOLI
Zawór Gazowy ZAVOLI
Zbiornik gazowy nr 6513 GZWM
Wielozawór GZWM
Obudowa wielozaworu GZWM
Zawór tankowania LAVATO
Lambda gas system AUTRONIC

Napiszcie coś więcej o tej instalacj. Dobra jest?
Proszę także opisać jak się zapala i jeździ tylko na benzynie, tylko na gazie
i powrót do stanu jak mam teraz, czyli automat.
Tryb automat przełącza się po 2000 obrotów, ale nic mi nie wiadomo czy przy
tym musi być ciepły silnik. Bo w zimie przecież zaraz po odpaleniu nie
powinienem przełączać na gaz ale poczekać. Więc jak odpalić i jechać tylko na
benzynie?

Acha, kontrolka zaczyna mi migać jak mam ok. połowy baku, czyli jeszcze mogę
przejechać ok. 140 km, zostawić tak czy wyregulować? Sam to mogę zrobić czy
serwis?

wk

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: problem z instalacja gazowa
Mam nastepujacy problem, instalacja gazowa II generacji, silnik 1,2 MPI.
Odpalam samochod jade kawalek na benzynie az mi sie rozgrzeje(przelacznik
gazu w pozycji automatycznej), po rozgrzaniu silnika automat przelacza mi
na gaz i w tym momencie mam kompletne odciecie paliwa i samochod gasnie.
Zatrzymuje sie odpalam jeszcze raz samochow i po przelaczeniu na gaz z nowu
to samo.
Problem znika gdy zatrzymam sie wylacze silnik na 5 min(doklanie 5 min, 2-3
min nie wystarczaja). Potem przelaczanie na gaz dziala idelanie.

Co to moze byc?

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gaz - jak użytkować ?
Założyłem niedawno LPG (firmy BRC) do golfa II, 1,6, gaźnik. Wszystko jest w
porządku gdy silnik jest rozgrzany. W sytuacji gdy zapalam zimny silnik na
benzynie i nastepnie przełaczam na gaz jest problem z równomierna pracą
silnika na luzie.
Zaznaczam że na benzynie jest elegancko.

Czy jest to kwestia regulacji, czy nie przełaczac na gaz gdy silnik nie jest
rozgrzany ? Problem jest o tyle istotny że często pokonuję krótkie odcinki -
a nie widzi mi sie jazda na benzynie.

pozdrawiam,
Maciek

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Astra II LPG

| prawda czy  też fachman mnie "oczarował" i wstawił jakiś wynalazek który

Mysle, ze wiecej oczarowanioa w tym jest niz prawdy,,, zapewne centralki pod
wzgledem "efektywnosci" sa identyczne (bo steresuja one w zasadzei slinkkime
krokowym na podstawie kilku czujnikow... to niewielka moc obliczeniowa jest
w zupelnosci wystarczajaca). Gosc wstawil Ci ta centralke bo:
- byla tansza
lub
- nie mial przyrzadu do programowania lovato a jezeli ta, kotra Ci wstawil
mozna programowac z pc'ta to poza kompem, dorobionym kabelkiem i ukradzionym
softem nic mu wiecej nie trzeba
Przemek


To nie jest tak do konca. Miesiac temu kumpel zalozyl mi instalke ze
sterowaniem przez AL-700, dzis bylem na tescie szczelnosci gazu i kumpel
podlaczyl mi peceta to AL-700 odpalil program i... Widzialem ze ustawia sie tam
warunki przy ktorych nastepuje przelaczenie na gaz (obroty, temperatura
redukrora itp...) I to struje elektrozaworami, silniczkiem krokowym. Wielkiej
filozofii to faktycznie w tym nie ma, ale komputer to nie blef.

Pozdrowionka, Robert

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: accord+gaz
Witam,

mam taki problem z instalacją Lovato w Hondzie Accord 92 2.0i, na benzynie
silnik pracuje ok, po przełączeniu na gaz nie pracuje czwarty cylinder,
wymieniłem świece, kable, palec, kopułak jest ok, sprawdziłem sprężanie jest
ok. Fachowcy od gazu stwierdzili ze z inst. jest wszystko w porządku, a ja
już nie wiem czego szukać. Co to może być? Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo
ani gaziarze ani mechanik nie wiedzą już czego szukać. Może ktoś zna jakiś
serwis od tej instalacji w Poznaniu, który może to naprawić? Instalacja jest
zwykła nie sekwencyjna.

Dzięki za pomoc

Sebastian

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Spostrzeżenia, pytanie - jazda na LPG po 3 miesiącach
Witam,
Od 3 miesięcy mam założoną instalację BRC z kompem, zrobiłem 6tys km. Z
gazem nie ma żadnych problemów, pali w granicach 9-11 LPG silnik 1,5.
Odpalam autko zawsze na benzynie i potem automatatycznie przełącza się gaz
po przekroczeniu 2 tys. obrotów. Gdy zakładałem instalację silnik chodził na
benzynie idealnie, zapalanie bez problemów, idealnie równe obroty,
wciśnięcie gazu i odjazd. Teraz też odpalam bez problemów, ale na początku
przy depnieciu na gaz silnik się trochę dusi, musi chwilę pochodzić na
benzynie (2-3 min) i jest ok. Jak się przełączy na gaz jest ok.
I mam pytanie czym może być spowodowane to "duszenie" silnika na benzynie
zaraz po odpaleniu na zimnym silniku?.

 pozdrawiam

--------------------------------------------------
TomekW Nexia Hatchback 1,5 LPG
www.rajdykrakow.prv.pl
--------------------------------------------------

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Spostrzeżenia, pytanie - jazda na LPG po 3 miesiącach


benzynie (2-3 min) i jest ok. Jak się przełączy na gaz jest ok.
I mam pytanie czym może być spowodowane to "duszenie" silnika na benzynie
zaraz po odpaleniu na zimnym silniku?.


Benzyne zawsze w baku miales ?

Silnik gaznikowy czy wtrysk ?

W ogole to przedzwon lepiej na 1535 ;)

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Spostrzeżenia, pytanie - jazda na LPG po 3 miesiącach


| benzynie (2-3 min) i jest ok. Jak się przełączy na gaz jest ok.
| I mam pytanie czym może być spowodowane to "duszenie" silnika na
benzynie
| zaraz po odpaleniu na zimnym silniku?.

Benzyne zawsze w baku miales ?

Silnik gaznikowy czy wtrysk ?

W ogole to przedzwon lepiej na 1535 ;)

--
Krzysiek, Krakow, Ford Escort 1.6 16V LPG


Sprawdz kabelki WN i świeczki

Pozdroofka

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Spostrzeżenia, pytanie - jazda na LPG po 3 miesiącach
to normalne, masz w układzie dolotowym jeszcze troche gazu a odpalasz na
bęzynie, wciśnij gaz przy odpalaniu (wiecej powietrza) i bedzie git, albo
sobie przy wyłączaniu samochodu przełącz na Pb i rano tez będzie git, też
tak mam przy tej samej instalacji, problem przerabiany wiele razy, nie ma
powodu do zmartwienia


Witam,
Od 3 miesięcy mam założoną instalację BRC z kompem, zrobiłem 6tys km. Z
gazem nie ma żadnych problemów, pali w granicach 9-11 LPG silnik 1,5.
Odpalam autko zawsze na benzynie i potem automatatycznie przełącza się gaz
po przekroczeniu 2 tys. obrotów. Gdy zakładałem instalację silnik chodził
na
benzynie idealnie, zapalanie bez problemów, idealnie równe obroty,
wciśnięcie gazu i odjazd. Teraz też odpalam bez problemów, ale na początku
przy depnieciu na gaz silnik się trochę dusi, musi chwilę pochodzić na
benzynie (2-3 min) i jest ok. Jak się przełączy na gaz jest ok.
I mam pytanie czym może być spowodowane to "duszenie" silnika na benzynie
zaraz po odpaleniu na zimnym silniku?.

 pozdrawiam

--------------------------------------------------
TomekW Nexia Hatchback 1,5 LPG
www.rajdykrakow.prv.pl
--------------------------------------------------


Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Spostrzeżenia, pytanie - jazda na LPG po 3 miesiącach


| Witam,
| Od 3 miesięcy mam założoną instalację BRC z kompem, zrobiłem 6tys km. Z
| gazem nie ma żadnych problemów, pali w granicach 9-11 LPG silnik 1,5.
| Odpalam autko zawsze na benzynie i potem automatatycznie przełącza się
gaz
| po przekroczeniu 2 tys. obrotów. Gdy zakładałem instalację silnik
chodził
na
| benzynie idealnie, zapalanie bez problemów, idealnie równe obroty,
| wciśnięcie gazu i odjazd. Teraz też odpalam bez problemów, ale na
początku
| przy depnieciu na gaz silnik się trochę dusi, musi chwilę pochodzić na
| benzynie (2-3 min) i jest ok. Jak się przełączy na gaz jest ok.
| I mam pytanie czym może być spowodowane to "duszenie" silnika na
benzynie
| zaraz po odpaleniu na zimnym silniku?.


Użytkownik "Artur" <wa@tomcat.wroclaw.tpsa.plnapisał w wiadomo ci


to normalne, masz w układzie dolotowym jeszcze troche gazu a odpalasz na
bęzynie, wciśnij gaz przy odpalaniu (wiecej powietrza) i bedzie git, albo
sobie przy wyłączaniu samochodu przełącz na Pb i rano tez będzie git, też
tak mam przy tej samej instalacji, problem przerabiany wiele razy, nie ma
powodu do zmartwienia


Jednak to nie jest to :( . Zawsze jak auto postoi po odpaleniu na benzynie
dusi się po naci nięciu gazu. To samo dzieje się koledze w R19 tylko że on
ma instalację ponad rok.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Kontrolka =Check Engine=
Witam  ja w swoim samochodzie ma zalozona instalacje KOLTECA  jest juz
sterowana komputerem i sama juz tam wszystko przelancza  ale mialem taki
problem ze na benzynie jak jezdzilem to zapalala sie kontrolka Check Engine
ale jezdzilem bo jak przelanczal sie na gaz to znikala  ale po roku czasu
stwierdzilem ze trzeba zobaczyc jaka to awaria wiec pojechalem do mechanika
prywatnego co mial komputer i mowie mu jaka jest sprawa ze na benzynie
swieci a na gazie nie . Odpowiedz byla taka ze po przelaczeniu na gaz
komputer gazu wylancza ta kontrolke bo na jezdzie na gazie komputer
samochodu wykrywal by caly czas bledy wiec swiecila by sie caly czas , a u
mnie okazało sie ze jest  przerwany przewod od zaworu recyrkulacji spalin  i
tak bylo


W artykule news:cm6hnh$lct$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Mariusz Ostrowski z adresu <c@gazeta.plnapisał(a):

<ciach
Powiem Ci, ze normalne to to nie jest i teoretycznie nie powinno miec
miejsca. Ale ja tez jezdze z Check Engine i jakos zyje :-) Po prostu
gazownicy nie wiedza czemu tak jest a auto jezdzi wiec sie nie przejmuje
:-)

--
Rawuk
2506721
zielony, zagazowany Poldolot 1,6


Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: sterownik gazu czy mozna podmienic?


mam zainstalowany sterownik do gazu firmy bedini bez mozliwosci odpalania


na

A ten sterownik co masz to jest moze z guziczkiem swiecacym ?
A ten drugi co chcesz podlaczyc to jestes pewien ze zapala na gazie ? bo w
bedinim jest albo:tylko benzyna, alboodpalanie na benzynie i przelaczeniena
gaz po uzyskaniu ~40 stopni C i obrotach ~~3500, albo odpalanie na benzyni
i po 15 sekundach przelaczanie na gaz !

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: sterownik gazu czy mozna podmienic?
nie ma guziczka swiecacego
w moim jest przelacznik tylko benzyna i automat gaz czyli powyzej 40' i
obrotach ponad 2000
a w tym drugim jest przeczalcznik 3 pozycyjny to co u mnie i srodkowe
polozenie awaryjne tzw odpalanie na gazie
tak mam w instrukcji


A ten sterownik co masz to jest moze z guziczkiem swiecacym ?
A ten drugi co chcesz podlaczyc to jestes pewien ze zapala na gazie ? bo w
bedinim jest albo:tylko benzyna, alboodpalanie na benzynie i
przelaczeniena
gaz po uzyskaniu ~40 stopni C i obrotach ~~3500, albo odpalanie na
benzyni
i po 15 sekundach przelaczanie na gaz !


Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Seat Cordoba + instalacja BRC
Witam,
mam problem z instalacja LPG firmy BRC z wtryskami keihin (niebieskie
http://www.jasperengines.com/vsi_injector.htm)
Seat Cordoba 1,4i 16V rok prod 2003 przebieg calkowity 68tys na gazie 50tys.
Instalacja montowana w ASO.

Problem pojawia sie przy niskiej temperaturze w momencie przelaczanie z
benzyny na LPG.
Po przelaczeniu na gaz samochod zaczyna nierowno pracowac, szarpac, nie pali
na jeden cylinder, a instalacja gazowa nie zalacza sie w pelni (dioda na
pomaranczowo jak w momencie wlaczania sekwencyjnego).
Na komputerze czasami zapali sie kontrolka silnika.

Problem nie pojawia sie w cieplejsze dni, lub gdy silnik jest juz rozgrzany.
Gdy zapalam silnik i jezdze tylko na benzynie to wszystko jest ok.
Jeszcze jedna rzecz, ktora zauwazylem to gdy problem sie pojawi to moge
wylaczyc silnik na jakies 5 min uruchomic ponownie i jest ok.

Macie jakie dobre rady? ASO walczyl dobry tydzien, skasowal za cewki i
czyszczenie wtryskow lecz niewiele to pomoglo.
Czyszczenie wtryskow przez serwis polegalo na moczeniu ich w benzynie - czy
to wystarcza, czy sa jakies inne sposoby?

Niestety wtryski keihin sa drogie (4x800pln) i jesli mam je wymienic to w
ostatecznosci i w 100% pewnosci ze to one.

Pozdrawiam
Grzegorz

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Auto glupieje - potrzebna pomoc
uno 1.4+lpg 95r.
od wczoraj zaczynalo go dusic i mulic
dzis rewelka-pojebalo sie wszystko
na gazie zaczyna szarpac podczas jazdy ale na biegu jalowym jest ok, na
benzynie to samo
sam sie przelacza na gaz a pozniej na benzyne i tak co jakis czas, no i miga
podswieltenie zegarow+swiatla
- pewno cos z instalacja elektryczna
na benzynce idzie zdecydowanie lepiej (ale tez wariuje) do momentu gdy sam
sie przelaczy na gaz-wtedy koszmar

co to moze byc ?

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: PROBLEM z zapalaniem (dlugie)
Disiaj krecilem rozrusznikiem chyba z 15 min zanim w koncu zalapal.
Kilka razy w miedzyczasie "lapal" na moment i gasl.
Ostatnio taki numer mialem po ostatniej deszczowej nocy (po tamtym
spryskalem wszystko co sie dalo preparatem usuwajacym wilgoc)
Z jazda nie ma zadnych problemow, pojawil sie tylko dziwny, krotki objaw: po
przelaczeniu na gaz, samochod chwile sie dusi krztusi ( jesli przelaczam w
czasie jazdy), musze wcisnac sprzeglo ostro przegazowac i juz jest OK. Na
zimnym silniku na gazie obroty sa niskie i gasnie.
Wszystkie problemy ustepuja przy rozgrzanym silniku - wtedy nawet odpala na
gazie bez problemow.
Gdzie szukac przyczyny?
Swiece nowe Iskra, na poprzednich Bosch bylo to samo przez tydzien czasu.
Czy moga to byc przewody, jesli nie widac przebicia (nic nie iskrzy, a
byloby chyba widac bo w garazu bylo ciemno jak w ... ).
Jesli tak to jakie kupic- do  CC700 orginalne nie beda chyba drogie.

Pozdrawiam nie zniecheconych iloscia moich wypocin
Jarek

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: PROBLEM z zapalaniem (dlugie)
Dzisiaj krecilem rozrusznikiem chyba z 15 min zanim w koncu zalapal.
Kilka razy w miedzyczasie "lapal" na moment i gasl.
Ostatnio taki numer mialem po ostatniej deszczowej nocy (po tamtym
spryskalem wszystko co sie dalo preparatem usuwajacym wilgoc)
Z jazda nie ma zadnych problemow, pojawil sie tylko dziwny, krotki objaw: po
przelaczeniu na gaz, samochod chwile sie dusi krztusi ( jesli przelaczam w
czasie jazdy), musze wcisnac sprzeglo ostro przegazowac i juz jest OK. Na
zimnym silniku na gazie obroty sa niskie i gasnie.
Wszystkie problemy ustepuja przy rozgrzanym silniku - wtedy nawet odpala na
gazie bez problemow.
Gdzie szukac przyczyny?
Swiece nowe Iskra, na poprzednich Bosch bylo to samo przez tydzien czasu.
Czy moga to byc przewody, jesli nie widac przebicia (nic nie iskrzy, a
byloby chyba widac bo w garazu bylo ciemno jak w ... ).
Jesli tak to jakie kupic- do  CC700 orginalne nie beda chyba drogie.

Pozdrawiam nie zniecheconych iloscia moich wypocin
Jarek

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Lekko dymi na benzynie/na gazie OK + firma Bowi ?
Witam,

Mam dwa pytania.

1) O firmę Bowi z Gdańska? Czy ktoś miał z nimi kontakt? Czy jest OK?
Zakup to drobnostka, antena do nissana (ktoś mi aktualną lekko załamał :|)
Jakieś opinie o sklepie? Jakieś opinie?

2) O lekkie dymienie z rury na benzynie na zimnym silniku.
Więc jest tak: Rano jak odpalam samochód na benzynie to dymi z rury.
Kolor czarno/niby niebieskawy - czyli niby ze cos ze spalaniem oleju. Jak
byłem
na pomiarze spalin to wskazania OK, lekko podwyższone (hmmmmm tu
lama ze mnie i nie pamietam co :/) jeden z odczytów., lecz jeszcze w normie
a
do wskazywania na spalanie oleju/żę coś nie tak daleko.  Przy zwiększaniu
obrotów
troche ten wskażnik opadał, lecz nie do końca nie do wskazań idealnych.
Generalnie dzieje się tak tylko na zimnym silniku.

Przy przełączeniu na gaz zero dymienia, wskazania idealne.

Przy pracy na rozgrzanym silniku - na benzynie - generalnie ok, choć czasem
cosik
widać.

Oleju nie bierze, poziom właściwe taki sam jak od wlania czyli od 8kkm.

Samochód: almera 97, 1,4 przebieg 147 kkm.

Powiedziano mi (w stacji diagosntyczenej), że może potrzebna jest jakaś
regulacja, ale że jest OK, że może od tego że nie jeżdzony na beznyznie
tylko na gazie.

Pytanie do Was, co to może być, czy coś z tym robić?
Chodzi mi o to, żeby czegoś nie zaniedbać, żeby później nie było.

Jakieś rady?

pozdr
Grzegorz
ps. jak są jakieś nieścisłości/głupoty to przepraszam, nie moja dziedzina
;)

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ford Escort Bolero II
Witam,
mam Forda Escorta Bolero II, który ostatnio (moze za przyczyną mrozu) zaczął
strzelać na benzynie (ma też gaz). Dzieje się coś dziwnego, ponieważ po
dodaniu gazu samochód zachowuje sie tak jakby sie zalewał i strzela, kiedy
puszcze gaz łapie obroty. Zabawa trwa kilka minut. Po automatycznym
przełączeniu na gaz wszystkopracuje bez zastrzeżeń. Wcześniej nie było z nim
problemów. Czy to się dzieje tylko ze względu na niską temperature?
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Reduktor LPG zamarza w dziwny sposób
Witam

Od kilku dni zamarza mi reduktor LPG. Sprawa jest o tyle dziwna, że
układ chłodzenia jest na 100% odpowietrzony  i płynu chłodzącego jest
na max. Kiedy jade na benzynie to reduktor jest gorący przez cały czas
(już po chwili od odpalenia). Kiedy przełączam na LPG, to po chwili
zamarza i silnik gaśnie. Tak jakby przełączenie na gaz powodowało
blokowanie przepływu płynu chłodzącego (w tym wypadku ogrzewającego).
Reduktor jest wpięty w mały obieg, a silnik jest z gaźnikiem. Ktoś
miał podobny problem?

Pozdrawiam
Bartek

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Reduktor LPG zamarza w dziwny sposób
Nightwalker napisał:


Od kilku dni zamarza mi reduktor LPG. Sprawa jest o tyle dziwna, że
układ chłodzenia jest na 100% odpowietrzony  i płynu chłodzącego jest
na max. Kiedy jade na benzynie to reduktor jest gorący przez cały czas
(już po chwili od odpalenia). Kiedy przełączam na LPG, to po chwili
zamarza i silnik gaśnie. Tak jakby przełączenie na gaz powodowało
blokowanie przepływu płynu chłodzącego (w tym wypadku ogrzewającego).
Reduktor jest wpięty w mały obieg, a silnik jest z gaźnikiem. Ktoś
miał podobny problem?


moze strzelona membrana i gaz ucieka do plynu chlodzacego,
zapowietrzając przy okazji parownik??

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Reduktor LPG zamarza w dziwny sposób


na max. Kiedy jade na benzynie to reduktor jest gorący przez cały czas
(już po chwili od odpalenia). Kiedy przełączam na LPG, to po chwili
zamarza i silnik gaśnie. Tak jakby przełączenie na gaz powodowało
blokowanie przepływu płynu chłodzącego (w tym wypadku ogrzewającego).


Jest goracy poniewaz nic go nie chłodzi. A jak puscisz gaz to nie
wystarcza mu ogrzewania i zamarza. Winnym moze byc sam reduktor,
zapowietrzenie układu chłodzenia (tak wiem, ze twierdzisz ze jest
odpowietrzony), ewentualnie jakies przytkanie obiegu w reduktorze.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Reduktor LPG zamarza w dziwny sposób
On Feb 26, 5:40 pm, "novax" <n@nie.spamuj.wp.plwrote:


sprawdź jeszcze co za płyn masz w chłodnicy - jak ja jeździłem na
wodzie z lekką domieszką glikolu to przy jeździe na gazie w zimie
czasem robił się czop lodowy w reduktorze blokując obieg płynu - płyn sam z
siebie nie zamarzał przy ujemnych temp. ale po odpaleniu na gazie i
przejechaniu kawałka czasem potrafił zamarznać. problem rozwiazała wymiana
płynu.


W chłodnicy mam czysty Borygo (do -37 C), wlany na początku stycznia
2007 i żadnej wody w układzie nie ma.
Ostatnio już jest lepiej. Moge jeździć na gazie, ale przełączyć na gaz
moge dopiero po rozgrzaniu silnika do temp. około 70 C. Muszę też
przygazować po przełączeniu na gaz: Obroty wolno rosną do 3000 i po
około 7-10 sekundach silnik osiąga normalną moc, obroty rosną i można
normalnie jechać na gazie. Dalej nie wiem co z tym jest nie tak.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Reduktor LPG zamarza w dziwny sposób

On Feb 26, 5:40 pm, "novax" <n@nie.spamuj.wp.plwrote:
| sprawdź jeszcze co za płyn masz w chłodnicy - jak ja jeździłem na
| wodzie z lekką domieszką glikolu to przy jeździe na gazie w zimie
| czasem robił się czop lodowy w reduktorze blokując obieg płynu - płyn sam z
| siebie nie zamarzał przy ujemnych temp. ale po odpaleniu na gazie i
| przejechaniu kawałka czasem potrafił zamarznać. problem rozwiazała wymiana
| płynu.

W chłodnicy mam czysty Borygo (do -37 C), wlany na początku stycznia
2007 i żadnej wody w układzie nie ma.
Ostatnio już jest lepiej. Moge jeździć na gazie, ale przełączyć na gaz
moge dopiero po rozgrzaniu silnika do temp. około 70 C. Muszę też
przygazować po przełączeniu na gaz: Obroty wolno rosną do 3000 i po
około 7-10 sekundach silnik osiąga normalną moc, obroty rosną i można
normalnie jechać na gazie. Dalej nie wiem co z tym jest nie tak.


Miałem taki przypadek wiele lat temu w F125. Przyczyną był za mały przeplyw
płynu w układzie chłodzenia spowodowany skorodowanymi łopatkami pompy.
Objawy były identyczne.
Pozdrawiam
Jarek

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jaka wartość emulatora wtrysku mono.[długie]
Krzysztof L napisał(a):


Co potwierdza, że mogłem sobie zdjąć kabel z sondy i żadnego skutku to
nie miało ( sonda sprawna)


nie potwierdza ;-)
korekta mapy trwa sporo czasu, poza tym w tym sterowniku gorsze jest
podpiecie sondy podczas pracy na lpg ( bez emu ) niz odpiecie calkiem od
ukladu...


Tu działało z 120ohm.


no i luz...  tyle, ze nie bardzo wierze, by emu wtrysku bylo przyczyna
problemow - za takie akcje odpowiadala zawsze emulacja sondy... no ale
czasem dziwne rzeczy sie zdarzaja...


Tylko boję się, że po przełączeniu na gaz znowu ciężko będzie palił, a
zima za pasem...


podtrzymuje kwestie lambdy ;-)
.. a od staga 100 lepszy jest Bingo M, ale jak juz kupiles to malo
istotne ;-)

pozdrawiam i zycze rozwiazania problemu...
Blyskacz

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jaka wartość emulatora wtrysku mono.[długie]


korekta mapy trwa sporo czasu, poza tym w tym sterowniku gorsze jest
podpiecie sondy podczas pracy na lpg ( bez emu ) niz odpiecie calkiem
od ukladu...


Zgadza się, trzeba odpalić na benzynce i przejechać co najmniej 70km
(koniecznie w trasie )
wówczas wszystko wraca do normy.;)


| Tu działało z 120ohm.
no i luz...  tyle, ze nie bardzo wierze, by emu wtrysku bylo przyczyna
problemow - za takie akcje odpowiadala zawsze emulacja sondy... no ale
czasem dziwne rzeczy sie zdarzaja...


Mam nadzieję, że podpięcie emulatora lambdy załatwi problem.
Jednak dlaczego 5 lat nic się nie działo a sondę albo podpinałem albo nie,
było to bez znaczenia.


| Tylko boję się, że po przełączeniu na gaz znowu ciężko będzie palił,
| a zima za pasem...
podtrzymuje kwestie lambdy ;-)


Ten trudny rozruch wygląda tak jakby zapłon nie był w odpowiednim momencie,
za każdym razem muszę kręcić 5 sek. aby nagle zaskoczył.
tak samo na gazie jak i benzynie ( do 20min od zgaszenia pali na dotyk)


.. a od staga 100 lepszy jest Bingo M, ale jak juz kupiles to malo
istotne ;-)


O proszę, pierwszy raz czytam taką opinię, wszędzie w archiwum stag jest
no.1.


pozdrawiam i zycze rozwiazania problemu...
Blyskacz


Również pozdrawiam
Krzych

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: szarpie na bęzynie
Był 10 czerwiec (czwartek) godz. 22:52, gdy czarny75 napisał(a) na
pl.misc.samochody:


mam astrę I 1,6 z gazem. mam problem. szarpie mi na bęzynie, szczególnie na
jedynce, po przełączeniu na gaz wszystko spoko . pomóżcie co to.


Na czym Ty chcesz jezdzic? Zalej zbiornik benzyna to pojedzie.

BP, MSPANC

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: szarpie na bęzynie


On Thu, 10 Jun 2004 22:52:00 +0200, "czarny75" <czarn@wp.plwrote:
mam astrę I 1,6 z gazem. mam problem. szarpie mi na bęzynie, szczególnie na
jedynce, po przełączeniu na gaz wszystko spoko . pomóżcie co to.


Zmień paliwo. Auta sa na benzynę, nie na bęzynę.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Nowa instalacja LPG i Fiat
Witam
Jakiś czas temu "zagazowałem" fiata Siena 1.6 16v. Koszt 1999 zł po
małym utargowaniu. Instalacja ze standardowym komputerem, reduktor
lovtec 41120 A, baniak bormech w koło zapasowe. Teraz w skrócie wrażenia
z jazdy - autko idzie jak burza, nie czuję różnicy pomiędzy jazdą na
gazie a benzyną. Nic nie gaśnie i nie wariuje - jestem zadowolony. Mam
tylko kilka pytań:

1. Zbiornik ma pojemność 44 litry i stopień napełniania 80%. Dlaczego na
rafinerii gostek tankuje mi prawie 43 l gazu? Czy czasmi nie za duzo? On
twierdzi ze tak ma być - dystrybutor ma jakiś tam czujnik czy coś...

2. Przy centralce sterującej (taka mała czarna ;) 3 pozycyjna jakis
napis ze do silników z wtryskiem) są chyba 4 diody. Jednak żadna nie
sygnalizuje rezerwy gazu, 1 w ogóle się nie zapala. Czy tak ma być?

3. Tankowałem dopiero 2 razy, ale wychodzi, że w mieście pali ok 12 l
gazu / 100km , benzyny około 9,5-10 l. Z tego co wyczytałem roznica jest
chyba w normie, ale zastanawiam się czy dać to może do drobnej regulacji ?

4. Co to jest "wystrzał powrotny" i czym się to objawia? Po drugim
tankowaniu przy przełaczeniu na gaz nie dodałem obrotów coś zasyczało i
silnik zgasł. Odpaliłem ponownie i wszystko było ok.

Z góry przepraszam za "lamerskie pytania"
pozdrawiam,
Marek

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Nowa instalacja LPG i Fiat


1. Zbiornik ma pojemność 44 litry i stopień napełniania 80%. Dlaczego na
rafinerii gostek tankuje mi prawie 43 l gazu? Czy czasmi nie za duzo? On
twierdzi ze tak ma być - dystrybutor ma jakiś tam czujnik czy coś...


Sprawdź ile wchodzi na innej stacji ;) Możliwe że dystrybutor jest tak
wyregulowany żeby "wchodziło" za dużo. ;)


2. Przy centralce sterującej (taka mała czarna ;) 3 pozycyjna jakis
napis ze do silników z wtryskiem) są chyba 4 diody. Jednak żadna nie
sygnalizuje rezerwy gazu, 1 w ogóle się nie zapala. Czy tak ma być?


Wybacz trywialność odpowiedzi, ale poczytaj instrukcję, tam pewnie się
doczytasz.


3. Tankowałem dopiero 2 razy, ale wychodzi, że w mieście pali ok 12 l
gazu / 100km , benzyny około 9,5-10 l. Z tego co wyczytałem roznica jest
chyba w normie, ale zastanawiam się czy dać to może do drobnej regulacji ?


Niby w normie, ale mój Lanos pali mniej więcej tyle samo co benzyny. Może
dlatego że mam nogę jak piórko (mode: jazda wapniaków).


4. Co to jest "wystrzał powrotny" i czym się to objawia? Po drugim
tankowaniu przy przełaczeniu na gaz nie dodałem obrotów coś zasyczało i
silnik zgasł. Odpaliłem ponownie i wszystko było ok.


Heh, to napewno nie to... :) Jak strzeli gwarantuję że staniesz i zajrzysz
pod maskę czy silnik jeszcze jest cały... :)

Powodzenia w gazowaniu,

JK

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Nowa instalacja LPG i Fiat

1. Zbiornik ma pojemność 44 litry i stopień napełniania 80%. Dlaczego na
rafinerii gostek tankuje mi prawie 43 l gazu? Czy czasmi nie za duzo? On
twierdzi ze tak ma być - dystrybutor ma jakiś tam czujnik czy coś...


Jedz na inna stacje :)


3. Tankowałem dopiero 2 razy, ale wychodzi, że w mieście pali ok 12 l
gazu / 100km , benzyny około 9,5-10 l. Z tego co wyczytałem roznica jest
chyba w normie, ale zastanawiam się czy dać to może do drobnej regulacji ?


Nie przesadzaj, gaz masz po 1.4... zreszta 12 litrow to normalny wynik
jezeli benzyny pali 10 litrow.

4. Co to jest "wystrzał powrotny" i czym się to objawia? Po drugim
tankowaniu przy przełaczeniu na gaz nie dodałem obrotów coś zasyczało i
silnik zgasł. Odpaliłem ponownie i wszystko było ok.


Czasem strzal to takie sykniecie z lupnieciem :) Ale raczej slychac strzal.
A prawdziwy strzal to gwarantuje ze uslyszysz i napewno otworzysz maske zeby
sprawdzic czy silnik jeszcze masz.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Opel Corsa C + LPG
toto cudo ma plastykowy kolektor, więc IMHO instalacja powinna być 3 lub 4
generacji. Nie wiem co Ci doradzić w tej sytuacji skoro jakiś asior dał
sobie zamontować instalke 2 generacji. Piszesz, że jezdzi i pali spoko. Obyś
nie musiał matwić się jak coś się rozp......li.
Kupiliśmy taką Corsę dla mojego ojca jakies 1,5 miesiaca temu. W cenach
instalek orientowalismy sie, to 3 gen. od 3800 a 4 gen. od 4500 (obie
LandiRenzo). Żaden gazownik nie chciał słyszeć nawet o instalowaniu do niej
2 generacji. Jednak przy jezdzie mojego ojca w wiekszosci przypadkow na
krotkich trasach 2-3 km , stwierdzilismy, ze sie nie oplaca gdyz
przełaczenie na gaz nastepuje przy osiagnieciu przez płyn chłodniczy
temperatury powyzej 25 st.C, wiec 2-3 km jazdy bez korków to oznacza prawie
cały czas na benzynie. W dodatku ojciec robił do tej pory poniżej 20kkm
rocznie.
Jesli chodzi o spalanie benzyny to przy obecnych tenperaturach na tak
krótkich trasacj jak napisałem pali ponad 8 litrow, ale na trasie sporo
mniej, około 6 litrow.

pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Opel Corsa C + LPG


***KrzysW*** wrote:
sie nie oplaca gdyz przełaczenie na gaz nastepuje przy osiagnieciu
przez płyn chłodniczy temperatury powyzej 25 st.C, wiec 2-3 km jazdy
bez korków to oznacza prawie cały czas na benzynie.


Zawsze może sobie ustawić na komputerku niższą temperature przełączania.
Przy płynie chłodniczym co ma 10C powinno bez problemu jeździć na LPG.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Panda '05 - pomaranczowa kontrolka na benzynie
Panda '05 + LPG:
Po przejechaniu ~100 km na benzynie zapalila sie pomaranczowa kontrolka z
symbolem silnika. Panda zamula, bardzo wolno przyspiesza. Po przelaczeniu na
gaz zamulenie praktycznie znika, kontrolka gasnie.
Co to wlasciwie moze byc? Zle paliwo? Filtry do wymiany? Cos z
katalizatorem? Wszelkie sugestie mile widziane.
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Panda '05 - pomaranczowa kontrolka na benzynie
minorman pisze:

Panda '05 + LPG:
Po przejechaniu ~100 km na benzynie zapalila sie pomaranczowa kontrolka z
symbolem silnika. Panda zamula, bardzo wolno przyspiesza. Po przelaczeniu na
gaz zamulenie praktycznie znika, kontrolka gasnie.
Co to wlasciwie moze byc? Zle paliwo? Filtry do wymiany? Cos z
katalizatorem? Wszelkie sugestie mile widziane.


Ja miałem problem z przygasaniem samochodu po tankowaniu na Auchan,
samochód stracił 1/3 mocy, pod większe wzniesienia na drodze polnej (na
które bez problemów dało się wjechać na normalnym paliwie) samochód
gasł. Zobacz w instrukcji co może oznaczać dana kontrolka, nie mam jej
pod ręką.

Pozdrawiam
Daniel

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Panda '05 - pomaranczowa kontrolka na benzynie

Panda '05 + LPG:
Po przejechaniu ~100 km na benzynie zapalila sie pomaranczowa kontrolka z
symbolem silnika. Panda zamula, bardzo wolno przyspiesza. Po przelaczeniu na
gaz zamulenie praktycznie znika, kontrolka gasnie.
Co to wlasciwie moze byc? Zle paliwo? Filtry do wymiany? Cos z
katalizatorem? Wszelkie sugestie mile widziane.

--
pozdrawiam, minorman
[SG] panda '05 essie '96
harry II + ml-145


 Ta paląca się kontrolka to awaria silnika,a bardziej układu wtryskowego.Jest to
nagminne w silnikach 1.1 Seicento/Panda.Czy przy okazji auto na biegu jałowym
wpada w "trzęsawkę"? W moim przypadku po 30 kkm. od zakupu auta z salonu upalił
się jeden z zaworów! A jeśli to brudny filtr paliwa to czeka cię wymiana chyba
całej pompy,bo jest on z nią zintegrowany przy tym modelu silnika. Całą sprawę
rozwiąze podłączenie kostki diagnostycznej w ASO.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - jak szybko nagrzewa sie parownik ??
-= BurriToS =- <burritos@WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl napisał(a):

Witam !!

Mam mazde 626 z 98 roku z inst. gaz, II gen.
Jak szybko powinien nagrzac sie parownik po dopaleniu silnika (na
benzynie)
przy temperaturze okolo -3 stopni ??
Chodzi mi o orientacyjny czas, zeby parownik nadawal sie do odpalenia gazu
i
zeby nie zamarzal.

PS.
Podejzewam ze mam jakis klopot z ukladem chlodzenie :( zauwazylem ze ubywa
mi plynu, lecz nie moge swierdzic wycieku. Co rodzicie, jak to sprawdzic :
(

Przy minus 3 i niżej moźna od razu przełączyć na gaz i jechać.
Płyn może być zimny - byleby normalnie krążył przez parownik.
Wmak

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - jak szybko nagrzewa sie parownik ??

Przy minus 3 i niżej moźna od razu przełączyć na gaz i jechać.
Płyn może być zimny - byleby normalnie krążył przez parownik.
Wmak

No i zonk bo parownik zamarza :( tymbardziej jak sie stoi zaraz w korku i
nie ma wysokich obrotow :/
A jak stwierdzic czy plyn krazy normalnie ??

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - jak szybko nagrzewa sie parownik ??
Przy minus 3 i niżej moźna od razu przełączyć na gaz i jechać.
Płyn może być zimny - byleby normalnie krążył przez parownik.
Wmak

No i zonk bo parownik zamarza :( tymbardziej jak sie stoi zaraz w korku i
nie ma wysokich obrotow :/
A jak stwierdzic czy plyn krazy normalnie ??

Zajrzyj na strone http://forum.mazdaspeed.pl/
Ten temat był wałkowany.

Pozdrawiam
Marek

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - jak szybko nagrzewa sie parownik ??

Przy minus 3 i niżej moźna od razu przełączyć na gaz i jechać.
Płyn może być zimny - byleby normalnie krążył przez parownik.
Wmak

No i zonk bo parownik zamarza :( tymbardziej jak sie stoi zaraz w korku i
nie ma wysokich obrotow :/
A jak stwierdzic czy plyn krazy normalnie ??

Jeżeli zamarza to znaczy że nie krąży normalnie i masz zapowietrzony
układ chłodzenia.

Pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - jak szybko nagrzewa sie parownik ??
Ja mialem ostatnio podobny problem w Punto II. Parownik tak mi zamarzal, ze
caly byl pokryty szronem jak jakas lodowka. W moim przypadku chodziło po
prostu o to że zaniedbałem sprawdzanie poziomu płynu chłodniczego i ostro
poniżej minimum. Kapnąłem się dopiero jak stwierdziłem, że samochód jakoś
wolno się nagrzewa :)

Nie jeździj na nie rozgrzanym, bo w parowniku są elementy gumowe, które
zamarźnięte nie mogą dobrze pracować i niszczą cały element. A nowy kosztuje
jakieś 400 zeta z montażem. Mi gazownik polecił prosty sposób na sprawdzenie
rozgrzania parownika - jesli do wnętrza samochodu zaczyna lecieć letnie
powietrze, to już jest ok i można przełączyć na gaz. W moim Punto nagrzewa
się jakieś 2-3 minuty (podczas jazdy). Gdy stoisz w miejscu i męczysz pedał
gazu, to wcale nie nagrzewa się szybciej.

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: woda w baku :(
Czesc

    Wczoraj po uruchomieniu silnika zaczął mi bardzo nierówno pracować.
Silnik rozgrzany, wszystko w należytym porządku. Po przełączeniu na gaz,
pracował prawidłowo. MAm bardzo mały stan paliwa w zbiorniku i myślę, że
silnik tak pracował bo paliwo jest z wodą.
    Powiedzcie co zrobić?
- wyjeździć paliwo do reszty (niebezpieczne dla pompy)? i zalać nowe
- nie przejmować się i zalać bak a cięższa woda wymieszna z paliwem (bedzie
najniżej w baku) spali siępierwsza i bedzie czyste paliwko w baku
- dodać jakiegoś specyfiku zalecanego w takich sytuacjach - StS - takie coś
znalazłem w sklepach, tylko żeby poźniej nie zalegało mi to w całym paliwie

Proszę o porady
chętnie wasze sposoby
pozdrawiam
Artur

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: woda w baku :(


   Wczoraj po uruchomieniu silnika zaczął mi bardzo nierówno pracować.
Silnik rozgrzany, wszystko w należytym porządku. Po przełączeniu na gaz,
pracował prawidłowo. MAm bardzo mały stan paliwa w zbiorniku i myślę, że
silnik tak pracował bo paliwo jest z wodą.
   Powiedzcie co zrobić?
- wyjeździć paliwo do reszty (niebezpieczne dla pompy)? i zalać nowe
- nie przejmować się i zalać bak a cięższa woda wymieszna z paliwem
(bedzie
najniżej w baku) spali siępierwsza i bedzie czyste paliwko w baku
- dodać jakiegoś specyfiku zalecanego w takich sytuacjach - StS - takie
coś
znalazłem w sklepach, tylko żeby poźniej nie zalegało mi to w całym
paliwie


Kiedyś się dolewało denaturatu na taką okoliczność, ale nie wiem jak coś
takiego wpłynie na nowoczesny silnik...
Ostatni raz dolewałem denaturatu jeżdżąc FSO 1500 ;)
pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: woda w baku :(

Czesc

   Wczoraj po uruchomieniu silnika zaczął mi bardzo nierówno pracować.
Silnik rozgrzany, wszystko w należytym porządku. Po przełączeniu na gaz,
pracował prawidłowo. MAm bardzo mały stan paliwa w zbiorniku i myślę, że
silnik tak pracował bo paliwo jest z wodą.
   Powiedzcie co zrobić?
- wyjeździć paliwo do reszty (niebezpieczne dla pompy)? i zalać nowe
- nie przejmować się i zalać bak a cięższa woda wymieszna z paliwem
(bedzie
najniżej w baku) spali siępierwsza i bedzie czyste paliwko w baku
- dodać jakiegoś specyfiku zalecanego w takich sytuacjach - StS - takie
coś
znalazłem w sklepach, tylko żeby poźniej nie zalegało mi to w całym
paliwie


Wlej czerwony STP i dolej benzyny do pełna - powinno pomóc

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: woda w baku :(
Hello Casiti,

Monday, December 12, 2005, 2:28:09 PM, you wrote:

    Wczoraj po uruchomieniu silnika zaczął mi bardzo nierówno pracować.
Silnik rozgrzany, wszystko w należytym porządku. Po przełączeniu na gaz,
pracował prawidłowo. MAm bardzo mały stan paliwa w zbiorniku i myślę, że
silnik tak pracował bo paliwo jest z wodą.


Albo poziom paliwa jest już tak niski, że niemal zatarta pompa
paliwowa już ledwie zipie...

W pierwszej kolejności zatankowałbym tak, żeby mieć co najmniej 1/4
baku - wtedy jest szansa na to, że na nierównościach pompa nie będzie
zasysała powietrza i będzie poprawnie chłodzona i smarowana.

[...]

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: woda w baku :(
Użytkownik Casiti napisał:

Czesc

    Wczoraj po uruchomieniu silnika zaczął mi bardzo nierówno pracować.
Silnik rozgrzany, wszystko w należytym porządku. Po przełączeniu na gaz,
pracował prawidłowo. MAm bardzo mały stan paliwa w zbiorniku i myślę, że
silnik tak pracował bo paliwo jest z wodą.
    Powiedzcie co zrobić?
- wyjeździć paliwo do reszty (niebezpieczne dla pompy)? i zalać nowe
- nie przejmować się i zalać bak a cięższa woda wymieszna z paliwem (bedzie
najniżej w baku) spali siępierwsza i bedzie czyste paliwko w baku
- dodać jakiegoś specyfiku zalecanego w takich sytuacjach - StS - takie coś
znalazłem w sklepach, tylko żeby poźniej nie zalegało mi to w całym paliwie

Proszę o porady
chętnie wasze sposoby
pozdrawiam
Artur

Kurcze a gdzie ostatnio tankowałeś? Ja dziś miałem identyczny problem,
zmuszony było odpalić na lpg .Natomiast jeśli chodzi  o denaturat to
sprawdź najpierw czy się pali. Podobno niektóre nie mają tej oczywistej
właściwości.
Pozdrawiam
Marcin

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - OMVL
Mam urzadzenie firmy OMVL z pojedynczym wtryskiem. Uruchamia sie
zawsze na gazie. Innej mozliwosci nie ma. Kiedy temperatura reduktora
osiagnie 30 stopni moge zwiekszajac obroty silnika przelaczyc na gaz.
Jest jeden przycisk, którym moge w kazdej chwili przelaczyc na
benzyne.
Bardzo mnie denerwuje, ze nie moge przelaczyc na gaz wczesniej. Np.
jesli na dworze jest temperatura +5 stopni uklad na gaz przelacza sie
dopiero, kiedy przejade okolo 1,5 km.
Czy moze ktos zna sposob, jak mozna w tym urzadzeniu uruchomic silnik
na gazie, albo przelaczyc na gaz wczesniej nie czekajac,az automat
zrobi to samoczynnie.
Grzegorz
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - OMVL
gp wrote:
Mam urzadzenie firmy OMVL z pojedynczym wtryskiem. Uruchamia sie
zawsze na gazie. Innej mozliwosci nie ma. Kiedy temperatura reduktora
osiagnie 30 stopni moge zwiekszajac obroty silnika przelaczyc na gaz.
Jest jeden przycisk, którym moge w kazdej chwili przelaczyc na
benzyne.

mialem kiedys inna instalke ale dzialal nastepujacy patent (zreszta w
obecnej tez to mam): w czasie przekrecania kluczykiem na ACC trzymaj ten
przycisk wcisniety, centralka powinna przejsc w tzw tryb awaryjnego LPG
czyli uruchamiania na LPG.
Druga sprawa, ze masz wlaczona w kompie od LPG funkcje przelaczania na LPG
po uzyskaniu zadanej temperatury - jedz do gazowca niech to wylaczy, albo
przenies czujnik temperatury z parownika w okolice kolektora wydechowego :)
szybko uzyskasz tam wiecej niz 30 st.
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - OMVL

gp wrote:
Czy moze ktos zna sposob, jak mozna w tym urzadzeniu uruchomic silnik
na gazie,


Zaplon, przelacz na benzyne, przelacz na gaz, zapalaj.
Moze zadziala.

albo przelaczyc na gaz wczesniej nie czekajac,az automat
zrobi to samoczynnie.


A co ci przeszkadza? Wtryskiwacze Ci niemile? Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - OMVL

Mam urzadzenie firmy OMVL z pojedynczym wtryskiem. Uruchamia sie
zawsze na gazie. Innej mozliwosci nie ma. Kiedy temperatura reduktora
osiagnie 30 stopni moge zwiekszajac obroty silnika przelaczyc na gaz.


 W instalacji Elpigaz ustawiono mi próg przełączania na 25 stC.
Przy -15 st 3/4 trasy do roboty jechałem na benzynie.
Dobrałem opornik równoległy do czujnika temperatury (trzeba mieć omomierz i
znać prawo Oma) - wyszło ok 5 kom - i teraz przełącza na gaz przy temperaturze
ok 0 st.
 Gdy jest zimniej, muszę kawałek przejechać na benzynie, do 500m przy -15 stC.
Podłączenie opornika ok 2 kom ZAMIAST czujnika temperatury umożliwia
natychmiastowe po odpaleniu przejście na LPG.
Przejechałem z progiem )stC 15kkm od początku ubiegłej zimy i wszystko OK.
Gdy będę musiał jechać do "fachowców" ,odepnę opornik, aby mi nie gadali
głupot.
Pozdrowienia
Wmak
Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - OMVL

Wmak wrote:
Mam urzadzenie firmy OMVL z pojedynczym wtryskiem. Uruchamia sie
zawsze na gazie. Innej mozliwosci nie ma. Kiedy temperatura reduktora
osiagnie 30 stopni moge zwiekszajac obroty silnika przelaczyc na gaz.

 W instalacji Elpigaz ustawiono mi próg przełączania na 25 stC.
Przy -15 st 3/4 trasy do roboty jechałem na benzynie.
Dobrałem opornik równoległy do czujnika temperatury (trzeba mieć
omomierz i znać prawo Oma) - wyszło ok 5 kom - i teraz przełącza na
gaz przy temperaturze ok 0 st.


Niezły z Ciebie Słodowy, skoro wystarczy pojechać do gazowni
i powiedzieć, żeby ustawili przełączanie na XX stopni...

Przeczytaj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Strona 1 z 4 • Wyszukano 321 rezultatów • 1, 2, 3, 4
All right reserved.
©